donderdag 5 december 1996

Humoristisch elektronisch Tijdschrift 5

Van de redactie

Het is me wat.

Actueel

AMSTERDAM - De redactie van HeT heeft als eerste de naam van het nieuwe Ajax-stadion weten los te peuteren bij het bestuur. Deze week werd bekend dat de naam Arena niet meer gebruikt mag worden. Wegens toenemende internationalisering en de rampspoed die het stadion heeft moeten doorstaan is gekozen voor de naam Murphy Stadium.

DEN HAAG - Sport 7 is al meer dan 100 dagen (in de) lucht. Maar dit geheel terzijde.

DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft vandaag, bij monde van kamerlid Viltjens van de CDGP, een initiatiefwetsvoorstel ingediend waarover het debat met de regering stevig gevoerd werd. Het voorstel, dat inhoudt dat de Eerste Kamer de Tweede wordt en vice versa, heeft al decennia lang tot beroering binnen de vaste kamercommissie voor Algemene zaken geleid. Enkele senatoren hebben echter al laten weten er niets voor te voelen om zich naar de nieuwe Tweede Kamer te laten dirigeren. Het amendement van Dijkstal, om van de Tweede Kamer de Erekamer te maken en de Eerste Kamer de Eerste Kamer te laten, lijkt gerede kans van slagen te hebben.

Televisie vanavond

Jerry Springer heeft vanavond de lesbische transseksuele buurman van een Ku Klux Klan-leidsman, die eigenlijk neger is, die zich stoort aan de overgrootvader van de neef van de buurman die incest pleegde met de kleptomane halfoom, die al jaren onverzekerd werkt als trucker bij de baas van de dierenverzorger van Michael Jackson.

De Sint wint

met zijn staf van pieten
die de herten voor de arreslee
van de kerstman uiteenreten
met de messenset voor mama
bakken in de pan voor papa
die hij vasthoudt met de pannelappen
die door oma gebreid werden
waarna ze moe maar voldaan
terug naar Spanje gaan

Lijstje: Ouders van nu

1. De leesmoeder moest bij het hoofd komen uitleggen waarom zij groep 3 Brusselmans liet lezen.
2. Mamma, mijn vriendinnetje begrijpt me niet (Harrie, groep 2).
3. De Railrunnerforensen delen 's middags de NRC-junioreditie.
4. Ik ben de moeder van Davey en ik ben house-vrouw.
5. De oudercommissie was erin geslaagd de middagpauze te verzetten zodat deze niet meer samen viel met The bold and the beautiful.
6. Nablijven '96: het schoolplein 'blowen'.
7. Hier is je lunch, je melk en wil je vandaag je Maxxer, je buzzer of je GSM-telefoon aan?
8. Lief he, de mini's van FC Ermelo hebben dit weekend hun eerste treinstel vernield.
9. Nee, ik hoef niet naar school gebracht te worden. Vandaag teleleren.
10. Pap, ik moet een nieuwe organizer, deze is maar 32 KB en ik ga straks naar groep 5.

Gedachten bij het haardvuur

"Ik rook al op afstand dat die jongen niets voor mij was. Zijn deo was van Brut, zijn after shave van Egoiste."

De Tros vind ik geen omroep maar een onroep.

Onze chef-kok was erg blij met zijn gouden brillenkoker.

Op mijn verhaardag ga ik altijd naar de kapper.

Op familiefeesten kom je ze altijd weer tegen: ongewenste intimi.

De scheiding

Toen het kaf van het koren gescheiden was, betaalde het kaf nog jarenlang alimentatie aan het koren in de vorm van fraai meerstemmig gezang. Gelukkig waren er geen kinderen voor kinderen in het spel, wat ingewikkelde bezoekregelingen overbodig maakte. Zelfs uitgepakt bleken die onplezierig in de omgang. En met het koren ging het goed, al waren de cultuurverschillen tussen zijn nieuwe vriendin koran groot. Zo vond ze zijn scheiding zonde van die mooie krullenkop die hij vroeger had. Maar hij maakte dan weer uit haar snor op dat zij al eerder kinderen baarde. Dat kon het koren niet verkroppen. Dus riep hij gisteren: "Scheer je weg!" Het koren wuifde nog, maar dat kan ook de wind geweest zijn.

Talkshow

Hank Sidekick: "Dus u had last van woordspeling?"
Gast: "Inderdaad, ik heb het tot drie keer toe strakker af laten stellen, maar dat hielp niks."

Poëzie: voor Monique

kort geknipt blond
kijk je in de camera
je slist zo sexy

mijn sneeuw smelt
mijn depressie wijkt
mijn storm blijkt
in een glas water

winters, herfstig lente-achtig
monique, je bent so somers

Schikzaal

De Oost-Europa-deskundige H.V. Hueberschafts zegt in het vakblad dat het schikzaal tot wijdverspreide misverstanden leidt in kringen van aartsbisschoppen en hogere posten. Witte halffabrikaten drukken dit uit in vier standen waarop gereageerd kan worden. In alle toonaarden wordt bevestigd dat de keerzijde hals over kop wordt uitgekristalliseerd op de bruine vlakken. Bijdragen aan het principe van voogdijschap over de randen van zaagmeel zijn welkom. U kunt zich nog aanmelden.

Het jaar 2000

De NCRV presenteert: "Zo biologische vader, zo reageerbuis-zoon."