zaterdag 1 februari 1997

Humoristisch elektronisch Tijdschrift 9

Van de redactie

Ja, wat we eigenlijk willen zeggen, is, dat we eigenlijk, en u moet ons dat maar niet kwalijk nemen, niet zo erg gesteld zijn, op het uitdelen van boekjes met een kwaad daglicht. Dus dan weet u dat.

Actueel

AMSTERDAM - In de bouw is momenteel een groot tekort aan fundamentalisten ontstaan. Bouwondernemers overwegen op korte termijn hun werknemers uit het midden-oosten te gaan betrekken.

AMSTERDAM - Groen Links heeft bouwplannen ingediend voor een ondergrondse luchthaven. Het plan is gericht tegen het vermeende plan van minister Jorritsma om een grote luchthaven in de Noordzee te gaan bouwen.

DEN HAAG - De GGD in Den Haag heeft besloten uit voorzorg alle kinderen uit Den Haag en omgeving te laten vernietigen, nadat er bij een jongetje van het Haagse Creutzfeld-Jacob-college een besmettelijke ziekte is geconstateerd.

Lijstje: 10 tekens dat je nog niet op jezelf had moeten gaan wonen

1. Je zoekt een recept voor knakworsten uit blik.
2. Als je (met angstzweet in je handen) bij de kapper zit, blijkt niemand de kapper gebeld te hebben over hoe je geknipt moet worden.
3. Je propt tevergeefs al je was in het zeepbakje van de machine.
4. Je smurfencollectie heb je als eerste ingepakt voor je verhuizing.
5. Je verjaardagsfeestje komt maar traag op gang, en je had nog wel Roosvicee, Fristi's en Marsen in huis gehaald.
6. Je draagt al twee weken dezelfde kleren omdat er nooit nieuwe op je bed liggen.
7. Je vindt naar de tandarts gaan leuk want dan mag je een cadeautje uitzoeken.
8. Tijdens het boodschappen doen vraag je steeds aan allerlei moeders: 'Mag ik chips?' en 'Mag ik dropjes?'
9. Als je koffie zet doe je het water en de koffie in het reservoir.
10. Je zit 's morgens voor een ruisende tv omdat niemand je naar bed heeft gestuurd.

Gedachten bij het haardvuur

Na rebirthing, retrohypnose, oerklankschalen-therapie, aura massage, Afrikaans dansen, jeugdgeurentherapie en ludiek macaroni maken was de client zodanig mentaal verjongd dat aanmelding op de kleuter- school nodig was.

De 1 meter 50 lange moordenaar probeerde de rechter ervan te overtuigen dat kleine criminaliteit niet zo erg is.

En daar sta je dan moederziel alleen op een Friese vaart ... met een klapschaats.

Step aerobics: past u op voor het afstapje!

Wat we zouden moeten hebben, zijn walkmanbandjes met een oorverdovende stilte. De luisteraar hoort absoluut niets en de medepassagiers worden niet lastig gevallen met 'lekgeluid'.

Beeldend kunstenaar Hano Wolfsberg, die een centje bijverdient als doodgraver, heeft een geheel eigen visie op het scheppingsproces.

De nieuwe Burda Zelfmaak Mode bevat leuke SM-tips voor de lente.

De Betuwelijn: cocaine met een vruchtenextract.

Poëzie

als in een Venn-diagram
is een stukje van mij
van jou en
een stukje van jou
van mij

wiskunde?
fijn, als je op iemand
kunt rekenen

Ontbrekende woorden in onze taal

We zijn nog op zoek naar woorden voor de volgende zaken:
- het rare gevoel als je iets oppakt waarvan je denkt dat het zwaar is, en het blijkt juist heel licht te zijn
- de acrobatische beweging die je maakt als je in het donker denkt dat er nog een traptrede komt en dat is niet zo
- iets ligt op het puntje van je tong en je kunt er niet opkomen
- het aanhoudende idee dat je iets bent vergeten maar je weet niet wat
- een verstrooide maar pittige werkdag, waardoor je wel van alles doet maar het gevoel houdt dat er niet echt iets af is
- een geur die je acuut terug brengt naar kleuter- of vroege kindertijd
- je weet zeker dat je de deuren op slot hebt gedaan en het fornuis af hebt gezet, maar als vrouwlief ernaar vraagt ga je toch twijfelen

Product manager van de maand

De heer Ad Stremsel van Maaslander sleept deze week onze award in de wacht. Zijn idee om jong belegen aan de rol te gaan leveren levert een aanzienlijke besparing op schaaftijd op. Bovendien wordt een efficient verbruik gerealiseerd doordat het product op boterhamgrootte kan worden afgesneden.

Een niet-soap soap

Aurora: Hemel Astor, jij nog een blended of een malt?
Astor: Later schat, ik zit net even een Hunkermollercoupon uit de Mikrogids in te vullen.
Aurora: Maar je moet zo met de helicopter naar die meeting in Denver om Campista te redden van een gewisse vijandige overname.
Astor: Nou, ik denk dat ik de trein maar neem, want van die chili van gisteren heb ik nogal waterige ontlasting.
Aurora: Ik ga even in bed liggen met de satijnen lakens zorgvuldig gedrapeerd en mijn haar golvend over het kussen met borduursteek.
Astor: Oh, dat treft niet. Ik heb net mijn Barbapappapuzzel van 1000 stukjes op bed
uitgestald.
Aurora: Hemel Astor, je bent onmogelijk vandaag. Je weet dat Pappie je onterft als je mij niet gelukkig maakt.
Astor: Oh ja, pappa Connaught heeft me dat verteld toen we bij de mondhygieniste zaten
om van die onfrisse adem en die buiten- proportionele tandsteen af te komen.
Aurora: Haast je liever baby, ik hoor het onheilspellende geluid van de rotoren al boven het prieel.
Astor: Okay, ik ben al weg. Is dat proefpakket Kellogs al op, anders neem ik dat mee als ontbijt ...

Het weer

Een binnentrekkende depressie kruipt uitwaaierend over het westen van ons land waardoor hoge vlaskammen de grote weide instrueren en groene appelstroop opdraait in de richting van droge ijsconcepten. Morgen zal druilerig verwaterd worden in vrije zones tot een hoogte van briesende luipaarden.

Het jaar 2000

PC-Eend, het schoonmaakmiddel voor uw computer, komt ook onder de randjes van uw
toetsen ...

Reacties

* Francisco van Jole
Ben ik bij deze abonnee? Fijn!
Naschrift: en naast in Daily Planet stonden we ook eervol vermeld op Pauze Web.

* Willem Scholten
gevoelsleeftijd: afhankelijk van factoren als vorm van de dag, opmerkingen van familieleden, kritiek van collega's. (Na de uitroep van mijn zoontje: "oude zak" steeg mijn gevoelsleeftijd met 3,5 jaar.)

Naschrift

- toen ik mijn eerste belastingaanslag kreeg steeg mijn gevoelsleeftijd naar boven de 30.
- bij mannen die veel speeltjes bezitten als organizers, draagbare telefoons of buzzers daalt de gevoelsleeftijd gemiddeld met 3.78 jaar.

Nanaschrift Willem

Hierna kan ik slechts eerbiedig zwijgen :-)

* Marco van der Ven
n.a.v. PLAYLIST VOOR TANTE ANNIE'S FEEST
Wordt het niet eens tijd voor:
James Last een pauze in
James Last een tuinhekje
James Last - Last