zaterdag 21 juni 2008

Jubileumnummer wegens het 12,5-nummerig bestaan

Hee, jullie hier, jij moest toch overwerken?
Jassen kunnen op de gangtafel.
Hooo, meneer, mag ik eeeven uw uitnodiging zien.
Leuk geverfd wel, die gang.
Ja, dat kon echt niet meer en ik heb er een nieuw mannetje voor, dus ...
Nee gooi, maar neer, joh.
Hans, de oppas aan de telefoon, de baby schijnt zijn bedje helemaal ondergekotst te hebben.
Kan ik even bellen, Sjon?
Hij staat om de hoek.
Doe maar 'n whiskey, vis moet zwemmen, toch?
Wel effe een nul ervoor, ik heb de centrale pas vernieuwd.
Zo, jij doet maar.

By the rivers of Babylon
where we fell down

Ja, mijn baas stond echt perplex, och jongen, hij eet gewoon uit mijn hand.
Getver, wat heeft Sjan nou weer voor een vent, die heeft toch ook geen smaak.
Die vent?
Nee, van die avond kan ik mij niets meer herinneren.
U was van die twee bier?
Nog eentje dan, ik moet nog rijden.
Ja, ik ook. Maar ik rij net wat sportiever met wat op.
Zet hier even twee sherry's neer voor de dames, ober.
Anders blijven ze zo droog.
Hahaha, die is leuk, moet ik onthouden voor als er mensen bij zijn.
Uitstekend, meneer.
Jammer van die jongen, Frans, er zit zoveel meer in.

Love, shiny and new,
Come aboard we're expecting you,
Love, won't hurt anymore ...

Zegt die non: "Nee, maar jij moet erop liggen."
God, wat grappig.
He Bertje, jij hier! Schrijf je even in in het gastenboek.
Hier, ik dacht iets te zuipen voor die knakker cadeau.
Verrek, rook jij weer, zou je dat nou wel doen, jongen?
Ik pak het zo uit, Ber, ik zit effe helemaal onder de zalmsalade.
Nou, doe mij maar rapidemento wat te drinken en stel me maar even aan dat lekkers in de hoek
voor.

Knowing me, knowing you, ahaaa
There is nothing we can do ...

Nee, Stef, als ik het allemaal nog eens over zou mogen doen ...
Maar dat mag niet.
Nee, geen nieuwe rondes.
En zeker geen prijzen.
He lekker, met een augurkje.
Nee, doe maar een biertje, anders wordt het te gek.
Nee, jongen. Maar dat zeggen ze er vooraf niet bij.
Godverdomme, die Bert, die stapt gewoon in zijn auto ...
Onverantwoord, die rijdt zich nog een keer te pletter.

In the jungle, the quiet jungle
The lion sleeps tonight

Henk met z'n bruine kop zeker.
Godverdomme, wat een hete bal.
En dan gaat 'ie in april nog een keer.
Hee hoi, wat doet een leuke vrouw als jij op een feestje als dit? Alleen?
Weer naar Frankrijk? Nee Thea, in de kast onderin!
Naast de servetten ja. Ja, hij gaat altijd naar Frankrijk.
Waar doet 'ie het van?
Weet je wat mooi is? Oezbekistan, en de mensen ... vriendelijk joh!
Is het hier zo warm, of ligt dat aan mij?
Thea, niet die paarse. Nee, die ernaast! He, he.
Nou, niet van zijn baantje als assistent retelikker.
Wacht effe Fer: mosterd aan je kop.
Peter, man. Lang niet gezien. Heb je gezeten?
Ja, met mijn neus in de boeken.
Nee, rood. Anders blauw, maar niet van Bar le Duc. Ja daar ben ik heel gek in.
Wat voor boeken? Boekjes zal je bedoelen.
Nee, gek. Voor mijn proefschrift.
Ik ga effe pitten jongens, Peer is weer over zijn proefschrift bezig.

He Macarena
He Maca [klik]

Dames en heren, dan wil ik nu de jubilarissen naar voren vragen.
Heeee, yeah! Applausje graag, jazeker Speech! Speechen!
Daar zijn ze dan ...
Kom op Arjan, we moeten.
Doe nog wel even een kam door je haar, Erno ...